
De 3D-zoötroop
De leerlingen gaan op onderzoek naar de verschillende aspecten van bewegend beeld en maken een film met een zelfgemaakte zoötroop.
De leerlingen gaan op onderzoek naar de verschillende aspecten van bewegend beeld en maken een film met een zelfgemaakte zoötroop.
Dit project daagt leerlingen uit om in een authentieke context een museumbeveiliging te ontwerpen. Ontdek hier hoe LASERs écht werken en hoe arduino en geogebra gebruikt worden om een werkend prototype te ontwerpen en te maken.
Dit project maakt deel uit van de volledige graadplanning opgesteld binnen STEM@school. Ontdek hier hoe LASERs écht werken, gebruik de Masterformula die amper op je blad past en voeg zelf nog creatieve oplossingen toe aan het beveiligingssysteem.
Dit project daagt leerlingen uit om zelf een optisch alarmsysteeem te omzeilen. Hierbij gaaan ze aan de slag met de wetten van de optica, lineaire vergelijkingen en goniometrie. Deze wiskundige oplossing implementeren ze in Excel als simulatie.
Design: Nelson en Margot De Saegher