
“Het Amazonewoud de longen van de wereld…?”
Er wordt vaak over het Amazonewoud gepraat als “de longen van de wereld”. Wat klopt hier niet aan?
Er wordt vaak over het Amazonewoud gepraat als “de longen van de wereld”. Wat klopt hier niet aan?
Veel leerlingen denken dat alle bacteriën ziekteverwekkers zijn. Dit is een onterechte veralgemening en is simpelweg niet waar.
Dit leermateriaal kan flexibel ingezet worden in elk project waarbij waarbij er nood is aan een IoT-systeem en onderdelen ervan kunnen ook gebruikt worden voor andere technologie- of STEM-projecten.
Dit project maakt deel uit van de volledige jaarplanning voor de basisopties STEM-x. Ontwerp en maak zelf een hydroponisch systeem, optimaliseer je systeem, groei eigen eetbare planten en automatiseer het geheel voor eeuwig, lekker en duurzaam eten. Inclusief evaluatie- en oriëntatietips.
Dit project maakt deel uit van de volledige jaarplanning voor de basisopties STEM-x. Ontwerp en maak zelf een hydroponisch systeem, optimaliseer je systeem, groei eigen eetbare planten en automatiseer het geheel voor eeuwig, lekker en duurzaam eten. Inclusief evaluatie- en oriëntatietips.
Het bekende insectenhotel op een STEM-mige manier herwerkt.
In dit STEM-project worden de leerlingen uitgedaagd om op een originele manier over de energiecrisis na te denken.
Dit project daagt leerlingen uit om zelf een composthoop te maken die kan dienen als verwarmingsbrond. Ze onderzoeken de biochemische processen die er achter zitten en bouwen zelf een biomeiler.
Dit project daagt leerlingen uit om zelf een eenvoudige en bestuurbare duidkboot te maken met Arduino, de fysica er achter te bestuderen en de volledige keten van aardolie-ontgining tot plasticafval te bestuderen.
Design: Nelson en Margot De Saegher