
Lightbox
Het revalidatieproces voor neurale problemen (zoals een dwarslaesie) na een ongeval helpen ondersteunen door reactietijd te testen.
Het revalidatieproces voor neurale problemen (zoals een dwarslaesie) na een ongeval helpen ondersteunen door reactietijd te testen.
Dit project maakt deel uit van de volledige graadplanning opgesteld binnen STEM@school. Schakel, programmeer en regel hier zelf een elektromotor, start met de basis aan vectoren, leer grafieken ten volle te benutten en wees de snelste in eenvoudige of complexe verkeerssituaties al dan niet met flitspaal.
Dit project maakt deel uit van de volledige graadplanning opgesteld binnen STEM@school. Interesse in het helpen van mensen? Kinesist, ingenieur of sportcoach in spe? Ontwerp en test een toestel en trainingsschema om een gehandicapte klasgenoot er weer bovenop te krijgen. Een uitdaging vol spieren, vectoren, krachten en momenten.
Graag veilig naar school met de fiets? Ontwerp hier zelf een systeem dat jouw fietsrit veiliger maakt door het gevaar op een botsing te signaleren.
Dit project daagt de leerlingen uit in een authentieke context en helpt hen nadenken hun ze duurzaam en met weinig moeite naar school kunnen fietsen.
De leerlingen bekijken alternatieve energie met een kritische blik door op onderzoek te gaan. Voor datonderzoek bouwen zij eerst een zonnewagen, die zij dan op basis van de onderzoeksresultaten kunnen optimaliseren.
Design: Nelson en Margot De Saegher