
Thomas More Mechelen
Thomas More Mechelen legt een sterke nadruk op STEM-onderwijs en heeft de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd in STEM-dienstverlening aan scholen. Als onderdeel hiervan creëerde men
Thomas More Mechelen legt een sterke nadruk op STEM-onderwijs en heeft de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd in STEM-dienstverlening aan scholen. Als onderdeel hiervan creëerde men
Computationeel denken gaat over het inzetten van een computer om problemen op te lossen, en werd opgenomen in de eindtermen van het secundair onderwijs. Wanneer
Het team van de UAB heeft zich toegelegd op de ontwikkeling van een diversiteit-sensitieve STEM-didactiek binnen de COOL ontwikkelmethodologie. Er werd vanaf 2019 nauw samengewerkt
De Karel de Grote Hogeschool Antwerpen (KdG) zet in op STEM-onderwijs via de onderzoekslijn Authentiek leren binnen het onderzoekscentrum Toekomstgedreven Onderwijs van de lerarenopleiding, waar
‘Evidence informed onderwijs’ is de filosofie dat onderwijspraktijk gebaseerd dient te zijn op een oordeelkundig, expliciet en nauwgezet gebruik van de huidige ‘best evidence.’ Het
Om de verbinding van het onderzoekend en ontwerpend leren in STEM-projecten te benadrukken wordt het lemniscaat van het STEMOOV-model[1] gebruikt als handvat. STEMOOV (uitgesproken als
Het inkleurmodel tracht scherp te stellen wat de school voor ogen heeft met STEM-onderwijs. Dit gebeurt a.h.v. het beantwoorden van de vragen: Waarom? Wat? Hoe?
Om Teacher Design Teams (TDT’s) te begeleiden in hun ontwerpproces voor iSTEM-leermateriaal, wordt gebruikt gemaakt van de methodologie “COOL voor iSTEM”. Deze onderzoeksgebaseerde[1] methodologie bevat de
Er is niet 1 manier om aan STEM “te doen”. De cel iSTEM kiest daarom steeds voor pijlers die na te streven zijn in plaats
Design: Nelson en Margot De Saegher