
Lightbox
Het revalidatieproces voor neurale problemen (zoals een dwarslaesie) na een ongeval helpen ondersteunen door reactietijd te testen.
Het revalidatieproces voor neurale problemen (zoals een dwarslaesie) na een ongeval helpen ondersteunen door reactietijd te testen.
Voedsel langer bewaren tegen bederf? Ontwerp zelf je incubatiekamer!
De leerlingen gaan op onderzoek naar de verschillende aspecten van bewegend beeld en maken een film met een zelfgemaakte zoötroop.
Dit project maakt deel uit van de volledige graadplanning opgesteld binnen STEM@school. Schakel, programmeer en regel hier zelf een elektromotor, start met de basis aan vectoren, leer grafieken ten volle te benutten en wees de snelste in eenvoudige of complexe verkeerssituaties al dan niet met flitspaal.
Dit project maakt deel uit van de volledige jaarplanning voor de basisopties STEM-x. Erg creatief en vol energie, interessante fenomenen en speciale effecten. Hier worden de handen uit de mouwen gestoken en komen veel leerkansen voor waar leerlingen later op verder kunnen bouwen. Inclusief evaluatie- en oriëntatietips.
Dit project maakt deel uit van de volledige jaarplanning voor de basisoptie STEM-techniek. De leerlingen verkennen het thema geluid en muziek om zelf een Taurom te bouwen (een samenwerking met De Notenboom) en daarna zelf een gitaar te ontwerpen en te maken met de lasercutter en 3D-printer. Ook de de submodules over materialen en over gereedschappen komen aan bod.
Spaghettibruggen bouwen: een iSTEM-project met aandacht voor diversiteit
Spaghettibruggen bouwen: een iSTEM-project met aandacht voor diversiteit
Dit project maakt deel uit van de volledige jaarplanning voor de basisopties STEM-x. Een kort project met focus op onderzoeken om mee te starten. Hier worden de leerlingen gestimuleerd om vragen te stellen en gaan ze dieper in op oorzaken en gevolgen van de klimaatsverandering. Inclusief evaluatie- en oriëntatietips.
Design: Nelson en Margot De Saegher